Ventilator is lieveling van de jury

De ebm-papst axiaal ventilator AxiBlade heeft de iF Design Award 2017 in de categorie "product" gewonnen. De daarbij behorende marketing campagne haalde goud bij de Duitse Stevie Awards 2017 en werd als "lancering van het jaar" bekroond.

De ebm-papst axiaal ventilator AxiBlade heeft de iF Design Award ontvangen en de daarbij behorende campagne werd beloond met "lancering van het jaar".

ebm-papst heeft de AxiBlade speciaal ontwikkeld voor toepassing in verdampers, condensors en warmtewisselaars geïntegreerd in ventilatie-, koeling en air conditioning systemen. Dankzij het modulaire concept en de GreenTech EC technologie functioneren de ventilatoren met een optimaal rendement tot 54% in een breed scala van toepassingen.

AxiBlade overtuigend bij de iF Design Award
Bij de gerenommeerde iF Design Award werd de AxiBlade bekroond in de categorie "product". Het ontwerp van de ventilator is een compacte, technische vormgeving en staat voor hoogwaardige technologie, productieprocessen en ontwerp.

"We zijn blij, dat naast de uitstekende vermogenswaarden nu ook het uitstekende ontwerp van de ventilator erkent wordt. Immers een ontwerp maakt een merk en draagt bij aan de identiteit van een bedrijf", aldus Dr. Bruno Lindl, managing director R&D bij de ebm-papst Group. "In een marktomgeving waar concurrentie toeneemt moet de technologische meerwaarde zichtbaar zijn, dat is de reden waarom onze producten er professioneel en hoogwaardig uitzien", aldus Dr. Lindl.

Al meer dan 60 jaar staat de iF Design Award voor buitengewoon ontwerp en geldt als één van de belangrijkste ontwerpprijzen wereldwijd. Awards worden toegekend in de categorieën "product, verpakking, communicatie en service, architectuur en binnenhuisarchitectuur". De iF Design Award 2017 ontving meer dan 5.500 inzendingen uit 59 landen. De jury bestond uit 58 onafhankelijke experts uit de hele wereld.

AxiBlade campagne is "lancering van het jaar"
De bijbehorende omvangrijke marketingcampagne "Yes! Your ebm-papst solution: AxiBlade" werd bij de Duitse Stevie Awards met goud bekroond in de categorie "lancering van het jaar". In het juryrapport stond o.a. "harmonieus georkestreerde communicatie, vooral ook door het gebruik van nieuwe technologie, virtual reality en bewegend beeld".

De Duitse Stevie Awards worden sinds 2015 vergeven en zijn onderdeel van het internationale Stevie Awards programma dat behoort tot de meest begeerde internationale business awards. De organisatie ontvangt jaarlijks meer dan 10.000 inzendingen van bedrijven uit meer dan 60 landen. Deze Awards bekronen wereldwijd opmerkelijke prestaties in het bedrijfsleven. Dit jaar werden er in Duitsland ca. 300 inschrijvingen geaccepteerd.

Denise van Roosmalen
Phone: +31 (0)492 502952