In dit overzicht vindt u alle persberichten en actueel nieuws over ebm-papst.

Date Description Download
02 mrt 2020 Automatische resonantiedetectie voor meer bedrijfszekerheid

Centrifugaal ventilatoren worden gebruikt in een breed scala aan airconditioningsystemen. Afhankelijk van de installatiesituatie kan er resonantie optreden in eerder onvoorziene toerentallen. Als de ventilator vaak in deze specifieke bereiken wordt gebruikt is er kans dat de lagers worden beschadigd, wat kan leiden tot ventilatorstoringen.

03 feb 2020 Intelligente totaaloplossingen door ebm-papst

Bij de nieuwste manier van aansturen van ventilatoren van ebm-papst gaat de communicatie twee kanten op. De ene kant op wordt het toerental van de ventilatoren aangestuurd en de andere kant op wordt informatie over de toestand van de ventilator gegeven.

06 jan 2020 Een slimme oplossing: de RadiCal G3G190.

Plug & Play centrifugaal ventilator met geïntegreerde volumestroomregeling voor o.a. woonhuisventilatie. Deze ventilator, type G3G met waaierdiameter 190 mm, combineert een hoog rendement met een laag geluidsniveau.

04 nov 2019 Een ruimer jasje

De tijd vliegt. In 2014 verhuisden we naar ons schitterende nieuwbouwpand in Beek en Donk. Vijf jaar later is opnieuw de schop in de grond gezet. De aanbouw van zo’n 1500 m² magazijnruimte is inmiddels in gebruik genomen.

23 aug 2019 Sweden's coolest datacenter

De Zweedse provider BAHNHOF heeft een bunker in Stockholm omgebouwd tot een ongewoon datacenter. Ventilatoren van ebm-papst houden de elektriciteitsrekening net zo cool als de locatie.

06 mei 2019 Energiebesparing was nog nooit zo krachtig en stil

Onze aerodynamisch geoptimaliseerde axiaal ventilator met geïntegreerde diffusor: de AxiCool! Onze AxiCool ventilatoren, geschikt voor met name krachtige verdampers in industriële en commerciële koelsystemen, hebben de juiste eigenschappen om met de kou om te gaan.

04 feb 2019 ebm-papst bouwt voort aan de toekomst!

Op industrieterrein Bemmer IV in Beek en Donk wordt in april 2019 de eerste paal geslagen van het nieuwe magazijncomplex. ebm-papst is met het huidige pand wederom uit haar jas gegroeid en verheugt zich erop dat zij dit voorjaar het huidige pand kan en mag uitbreiden met ca. 1300 m³ nieuw magazijn.